Niclas och Nova-Li vinnare på tipspromenaden

Under påskhelgen, den 6-13 april, har det varit tipspromenad som arrangerades av Vara Naturskyddsförening på naturreservatet Ranahult. Det var sammanlagt 49 barn och vuxna som deltog.

Rätt rad vuxna: XXX, 122, XX2, X11

Rätt svar vuxna: 1. Romina Pourmokhtari, 2. 27 300, 3. De är ovanliga och får inte plockas, eller grävas upp, 4. 27 minuter, 5. Vara odlad inom EU, 6. Lodjur, 7. 21 dagar, 8. Svampar, 9. Dela förpackningen och lägga plasttråget i plastinsamlingen och ytterkartongen i pappersförpackningar, 10. Vara kommuns miljöpris, 11. Ornäsbjörk, 12. Dag och natt är lika långa.

Rätt rad barn: X2X, 2X2, XXX, X11

Rätt svar barn: 1. Bamse, 2. Fyra magar, 3. De är ovanliga och får inte plockas eller grävas upp, 4. Släcka lampan när man lämnar rummet, 5. Kid, 6. Lodjur, 7. 21 dagar, 8. Katt, 9. Lägga den i pappersförpackningar, 10. Tussilago, 11. Björk, 12. Dag och natt är lika långa.

Totalt var det 12 vuxna som hade alla rätt och vinnare av priset är Niclas A, Larv. Bland barnen var det fyra som hade elva rätt. Vinnare är Nova-Li Vigström, Vara.