Mila i Coronatider

Milan 2020 kommer att byggas och kolas lördag och söndag den 12 och 13 september. Eftersom allt sker utomhus och det finns gott om plats att hålla 2 meters avstånd till varandra kommer aktiviteten att genomföras. Har du symtom som kan vara covid-19 måste du stanna hemma.

Starttiden är 10:00 på lördagen och milan tänds när bygget är klart ungefär vid lunchtid. Medlemmar ur föreningen kommer att finnas på plats för att berätta om och vakta milan under lördagen. På söndagen mellan 9 och 12 fortsätter kolningen och milan kommer att täppas till så att alvirket kommer att bli kol. Efter någon vecka när milan svalnat är det dags att riva den och ta ut kolet.